가이아쓰리디의 mago3DTiler 와 mago3DMesher로 데이터를 가공하고 CesiumJS로 렌더링해 본 서울 동영상입니다. 지형과 높이가 적용된 건물과 밀도 높은 산지를 구현했습니다. 더불어, CesiumJS 내부 API를 활용해 개발한 SSAO(Screen Space Ambient Occlusion)와 기본 그림자 기능도 적용해 봤습니다. 보기에 훨씬 예쁩니다. 


mago3DTiler(https://github.com/Gaia3D/mago-3d-tiler)는 오픈소스 기반의 OGC 3D Tiles 제작기이며, mago3DMesher는 지형을 Quantized Mesh로 만드는 mago3D 내부 모듈입니다.

 

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Here is a video of Seoul processed with Gaia3D's mago3DTiler and mago3DMesher and rendered with CesiumJS. It features terrain and buildings with applied elevations and densely populated mountainous areas. Additionally, we applied SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) and the basic shadow feature developed using the internal API of CesiumJS. It looks much nicer.


mago3DTiler (https://github.com/Gaia3D/mago-3d-tiler) is an open-source OGC 3D Tiles generator, and mago3DMesher is an module of mago3D Enterprise Edition that creates terrain as Quantized Mesh.

 

2024년 2월 27일
신상희 

 

https://youtu.be/cGQfrs9JTxk?si=3DDPFcrQAntHiLP2

 

Posted by 뚜와띠엔
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